Selasa, 28 Oktober 2008

macha..you give him wing (update)


Bos : Deii machaa..why you always take overtime hah?
Macha : What to do?My son want one of this.
Bos : If you work overtime your whole life also haa..the most you can buy the wing lah!
macha : Bos, if I make more money, I will buy him more books..

Iklan ni bagus ek.Mengingatkan aku zaman kecik-kecik.Batapa susahnya mak ayah kita cari rezeki nak sekolahkan anak-anak.

Dlm iklan ni Macha ni bukan berkasar dengan anak dia.Tu tegas.Kalau tak tegas anak dia tak jadi le pilot.Mcm ayah aku tegas.Tapi seingat aku tak pernah dia angkat tangan kaki ke anak-anak.Tegas just dengan kata-kata.Tegas dia sampai anak-anak dah beso pon cam takut lg ngan dia.Padahal dia dah cool.Rilek-rilek je dah dia la ni.Anak-anak suma dah besar.Buat apa nak tegas lg.Rilek-rilek main ngan cucu je la.

Cam mana la aku plak nanti ek...

**Iklan ni lg bagus dr iklan yg Aflin berlakon tu.Hampeh....

***Iklan Petronas untuk Aidilfitri lepas pon hampeh.Aku perhatikan iklan tu gagal dlm 2 aspek.Dialog dan pelakon.Ada ke boleh mak dia tanya anak dia,"Man posa dak hr ni?"dan bulan posa tak nak nak tanya.anak dia bukan tak baligh lagi.Aspek pelakon plak, Maria Arshad tu tak sesuai berlakon jadik mak, watak mak di musim raya hanya sesuai dipegang oleh Fauziah nawi.tak kira la iklan tv ke radio ke drama ke filem ke.watak anak plak hanya sesuai dipegang oleh Rosyam Nor.Ha ha ha.Kalau Raya je manjang muka depa...

3 ulasan:

Cikgu Kool berkata...

Aflin buat cerita PETRONAS KAT JEPUN laku la!

siew berkata...

tu kat jepun,
kat mesia ni cam ne?

Cikgu Kool berkata...

nanti aku buat!