Rabu, 9 Januari 2008

sms

'salam bro, ko ok ke?aku mimpi ko mati la malam tadi.ko lawan ngan setan'
sms aku terima sesudah solat subuh jumaat lepas.sms dr sahabat dr opis lama.
hati ada sket tak sedap baca sms tu.
'cam ne rupa setan?' aku reply.cuba menyedapkan hati ngan soalan bodo
'ko bersilat ngan setan, darah kuar ikut mulut n telinga.pastu mati' balas sahabat
aku terus siap-siap pegi keje.bw kete pon berhati-hati sangat.hati tambah tak sedap bila pikir hr ni hari jumaat.kalaulah betui ajal aku hr ni insyaAllah lepas siksa kubur.tapi sapa aku Allah nak kasi keistimewaan cam tu kat aku.masih teringat sms tu.sampai opis sahabat call.
'ko ok ke?'-sahabat
'ok je.pesal?'-aku
'dak la aku mimpi ko mati'
'hahahahaha'-gelak cover.padahal hati tak berapa nak sedap.
'hang ada blajo ilmu ape?' aku tanya
'mana ada.tapi aku mimpi tu real gila'katanya dengan penuh semangat
'aku tak perasan plak cam ne rupa setan tu' sambil gelak
'aku mmg lawan ngan setan pon pagi tadi.lawan sbb setan goda aku suh tarik slimut.jgn solat subuh.tapi aku menang beb'
aku membalas
'HA HA HA HA' kami sama-sama gelak.
perbualan berhenti disitu...
tapi sepanjang hari aku kat opis aku dok pikir pasal benda ni je.lagi-lagi aku nak balik kuantan dengan bas malam nya.
abis keje terus balik rumah dan siap-siap nak ke pudu naik bas
bas jam 8.30.dlm jam 6.30 hujan start turun.makin lebat.aku amik keputusan nak redah je naik moto dlm ujan lebat gila tu.tapi dlm hati serba salah.tringat lg sms tu.dlam hati dok maki sahabat tu 'celaka nye azam'
aku maki dia dlm hati.hahahahaha
aku redah gak ujan takut tak sempat naik bas.jalan depan rumah dah naik air.cam banjir.aku redah gak.tiba-tiba moto aku mati pulak.maybe masuk air.dlm hujan lebat tu aku terpikir.apa la nasib aku hr ni.ehehehe.otak dah xleh pikir.serabut gila time tu.
tolak moto balik rumah.turun naik bukit aku menolak.penatnya usah cerita la.dalam ujan lebat plak tu.sekali kete lalu sebelah air terpercik plak.
otak tak leh pikir lg.sms tu menghantui aku lg.cilakak.haha.
sampai rumah aku terus start kete.terus menghala ke stesen ERL.tapi dlm perjalanan tepon awek.tanya cam ne.awek ckp naik kete je la....
aku ikut ckp awek.tapi sepanjang jln otak masih tak leh pikir lain selain sms tu.sepanjang jalan dok berdoa supaya Allah panjangkan umur aku.tapi kete bw laju gak la.nak cepat sampai.haha.
Alhamdulillah selamat sampai.sampai kuantan tunnjuk sms kat awek.awek ckp kalo mimpi mati maknanya panjng umur.mintak-mintak nya cam tu le.
pengajarannya, kalau kita mimpi pelik-pelik pasal org lain jgn diceritakan.kang tak pasal-pasal hidup org tu kucar kacir.hahaha

1 ulasan:

purple_butterfly berkata...

InsyaAllah..doa-doa la dipanjangkan umur di murahkan rezeki dan jgn di fikirkan sangat.